SEO – Search Engine Optimization

SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej) oraz poza nią, mające na celu zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania, czego oczekiwanym efektem jest wzrost ruchu na stronie i tym samym większa szansa na pozyskanie dodatkowych klientów.

Działania w obrębie SEO

  • optymalizacja strony – działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony dla jej odbiorców i zapewniające większą widoczność oraz czytelność dla robotów wyszukiwarek. Jedną z kluczowych ról odgrywa kod strony. Konieczne jest jej dostosowywanie do jakościowych wymogów wyszukiwarek i wprowadzanie technicznych modyfikacji. Optymalizacji podlegają elementy budowy strony oraz jej treść. Działania gwarantują sprawne indeksowanie strony przez wyszukiwarki i zwiększenie jej wyświetleń dla określonych słów kluczowych. Użyteczność witryny jest ściśle związana z content marketingiem, czyli z jej zawartością – treścią, która stanowi wartość dla odbiorców. Unikalny content strony wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Rozwój technologii wymusza optymalizację stron również pod urządzenia przenośne.
  • link Building – linkowanie jest procesem polegającym na zdobywaniu odnośników z różnych stron internetowych dla pozycjonowanej witryny. Jakość linków obecnie ma większe znaczenie niż ich ilość. Pod uwagę należy brać tematyczną zbieżność z pozycjonowaną stroną.