Pozycjonowanie stron www – SEO

pozycjonowanie stron

Czy pozycjonowanie Twojego serwisu jest dla Ciebie?

Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest dla Ciebie najlepszą formą reklamy w Internecie, spróbuj odpowiedź sobie na poniższe pytania.

Czy używasz wyszukiwarki Google i jak często?
Czy szukając konkretnego produktu lub usługi porównywałeś ceny w różnych sklepach?
Czy planując wypoczynek szukałeś docelowego miejsca w Google?
Czy szukałeś opinii na temat interesującego Cię produktu lub firmy?
Czy do wyszukiwania informacji wykorzystywałeś telefon lub inny mobilny sprzęt?
Czy szukając dowolnej usługi w Twoim regionie wykorzystywałeś Google?

Jeżeli tak to w zasadzie odpowiedziałeś Sobie na pytanie czy potrzebne jest Ci pozycjonowanie Twojego serwisu.

W zakresie SEO realizujemy:

  • pozycjonowanie haseł szczegółowych ,
  • pozycjonowanie haseł ogólnych związanych z Twoją stroną (long tail)
  • pozycjonowanie lokalne,
  • pozycjonowanie PR.

Aktualnie wyszukiwarka Google przy określaniu rankingu stron analizuje ponad 200 różnych czynników. Z tego powodu firma Exabytes zapewnia profesjonalną opiekę nad najważniejszymi z nich:

  • witryną internetową / sklepem internetowym
  • przygotowujemy wartościowe oraz unikalne treści na stronę internetową (Content Marketing)
  • przeprowadzamy optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Google
  • zapewniamy opiekę nad hostingiem oraz domeną internetową
  • firmowymi profilami w Mediach społecznościowych takimi jak: Facebook, Google Plus itp.

Tego typu kompleksowe działania, obejmujące każdy z najważniejszych czynników mających wpływ na pozycję w rankingu, pozwalają na osiągnięcie stabilnych efektów pozycjonowania:

  • dla haseł szczegółowych (takich jak np. firma komputerowa, projektowanie ogrodów, sklep z rowerami, sklep z ziołami)
  • dla haseł lokalnych (takich jak np. wulkanizacja Warszawa , usługi logistyczne Gdynia , Paznokcie Zamość)
  • dla haseł long tail (takich jak np. gotowe szablony stron internetowych, wulkanizacja mobilna z dojazdem, kosmetyczki damskie na plażę)
  • haseł PR (twoja firma, twoja marka opinie)

Dzięki tak szerokiej gamie haseł możliwe jest dotarcie do potencjalnego klienta na każdym z etapów podejmowania przez niego decyzji wyboru produktu firmy lub usługi.
Przygotowywaną ofertę dopasowujemy do potrzeb oraz oczekiwań klienta tak, aby osiągnąć konkretne oraz mierzalne efekty biznesowe.

Z tego powodu konieczna jest gruntowna analiza aktualnej sytuacji, zdefiniowanie celów, jakie chcemy osiągnąć oraz wybór odpowiedniej strategii.

Jak przebiega proces pozycjonowania

1. Optymalizacja serwisu kod kontem wyszukiwarek

Na początek pozycjonowana strona internetowa powinna zostać zoptymalizowana. Konieczna jest optymalizacja treści oraz kodu strony internetowej. Na tym etapie również wyszukujemy słowa kluczowe, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę aby odszukać produktów lub usług, które Państwo oferują. Celem tego działania jest poprawne zrozumienie przez Google strony internetowej.

2. Linkowanie serwisu

Gdy strona jest zoptymalizowana, pozostaje zwiększyć jej autorytet dzięki odpowiednim linkom przychodzącym. Wykonując linkowanie zwracamy bardzo dużą uwagę na jakość linków które zdobywamy. Dzięki temu strona jest bezpieczna i nie jest narażona na karę od Google. Wykonujemy linkowanie najbezpieczniejszymi znanymi nam technikami, unikamy SPAMu, systemów wymiany linków (SWL) i innych ryzykownych technik.

3. Pomiar efektów i raporty

Do monitorowania efektów pozycjonowania używamy:

Google Analytics – program badają zachowanie użytkowników na stronie internetowej. Za jego pomocą można sprawdzić ilość wejść na stronę oraz zachowanie użytkowników. To pozwala ocenić czy pozycjonowanie oraz inne kanały marketingowe dają oczekiwane efekty i są opłacalne.

Google Search Console tzw. konsola Google – pokazuje dokładnie z jakich słów kluczowych użytkownicy trafiają na stronę internetową.

Statystyki pozycji w Google – za pomocą specjalnych narzędzi badamy zachowanie najważniejszych słów kluczowych, na których się skupiamy podczas pozycjonowania. To pozwala jeszcze obiektywnie ocenić jakość naszych działań.

Kiedy pojawią się efekty ?

Przy nowych stronach:

Pozycjonowanie to długoterminowa praca całego zespołu SEO. Niemniej jednak, staramy się aby pierwsze efekty naszych działań były widoczne już po kilku tygodniach współpracy. Trzeba jednak liczyć się z tym, że aby osiągnąć długoterminowe, stabilne i wysokie pozycje w Google na popularne słowa kluczowe potrzeba czasu. Efekty działań widoczne są najczęściej po ok. 3-5 miesiącach współpracy, po tym okresie należy się spodziewać stopniowego wzrostu pozycji. Osiągnięcie najlepszych pozycji na konkurencyjne słowa kluczowe wymaga często od 6 do nawet 24 miesięcy ciągłych nieprzerwanych działań.

Przy stronach które są już w internecie od minimum kilku miesięcy:

W większości przypadków pierwszych efektów pozycjonowania strony można spodziewać się już po 2-3 tygodniach od rozpoczęcia współpracy.

Jakich efektów możemy się spodziewać?

Pozycjonowania strona internetowa powoli zaczyna być widoczna w Google. Na początku następuje etap wzrostu przejść na stronę gdzie możemy zaobserwować kilkanaście do kilkudziesięciu wejść z Google na stronę miesięcznie. 

wykres odwiedzin strony

Po około 12 miesiącach stałego pozycjonowania strona osiąga stabilną ilość wejść z wyszukiwarki, jest mniej podatna na spadki pozycji pozycjonowanych fraz, oraz witryna nabiera autorytetu PA (Page Authority), DA (Domain Authority)